view_list
Toner och bläckpatroner till lagerpriser
Visa resultat för och
031 ‒ 320 23 00
Mån-Tors 08.30-16.00, Fre 08.30-15.00, Lunchstängt 12-12.30
shopping_cart
Priser:

 

LEVERANS

Vilka leveransalternativ finns det? 

Du kan välja att få paketet skickat till ett utlämningsställe (MyPack 49:-) eller för dig som företagare, så kan du välja företagspaket (79:-), så skickas det direkt till företagsadressen. Mindre försändelser kan skickas som varubrev och kommer då direkt i brevlådan.
Expressleverans kan i vissa fall erbjudas inom Karlstad under förutsättning att produkten finns kvar i lager i Karlstad för omgående leverans. För mer information om detta, vänligen kontakta kundtjänst då vi behöver hjälpa er med denna typ av leverans.

När får jag mitt paket?

Vanligtvis är paketet framme dagen efter det har skickats ifrån vårt huvudlager, men ibland kan det uppstå förseningar mellan budfirmorna vilket kan innebära en försening.
Det händer att vi ibland får skicka från externa lager / direkt från en leverantör och det kan då ta någon dag extra, men som oftast brukar man ha sitt paket inom 1-3 dagar efter att det skickats.

 Vilka leveranstider har ni?

Vid varje produkt står det en uppskattad status på när paketet kan skickas. Vår kundtjänst försöker i mån av tid att kontakta dig så fort som möjligt om vi ser att din order inte kan skickas omgående, men vi rekommenderar att ni kontaktar oss direkt om det är akut med din order och dubbelkollar med oss att lagersaldot stämmer för huvudlagret. I många fall kan vi lösa så det kan skickas direkt från ett annat lager/leverantör om det är jätteakut, men ring då oss omgående!

OMGÅENDE- Skickas samma dag (orderstopp kl.16.00 mån-tors, 14.30 fre). Vi ber om ert överseende att vi inte har möjlighet att uppdatera lagersaldot regelbundet och att lagersaldot kan vara felaktigt, då vi oftast även kan skicka/beställa hem från våra externa lager om det är slut på hyllan på centrallagret. Oftast kan vi få hem redan till dagen efter, men detta förutsätter givetvis att det inte är tillfälligt slut även på något av de andra lagren. Är det akut med din beställning, ring oss omgående så vi kan dubbelkolla lagersaldot på just den/de varor du beställt, speciellt om du beställt flera artiklar då dessa kan finnas på olika lager. Vi behöver då beställa hem, så att det kan samskickas. Det innebär som oftast 1-2 dagar extra. Observera!! att samtliga externa lager har sina orderstopp för dagen, och dessa kan vi inte påverka. Det kan därför innebära att vi måste vänta tills nästa dag innan vi kan beställa hem din produkt. Samt att vi inte kan påverka ev. transportförseningar.

I LAGER- Vi har din vara i lager på något av våra externa lager, men inte på vårt huvudlager. Detta innebär 1-2 dagar extra för leverans då vi behöver beställa hem varan till huvudlagret innan det kan skickas till dig. Observera att samtliga externa lager har sina orderstopp för dagen, och dessa kan vi inte påverka. Det kan därför innebära att vi måste vänta tills nästa dag innan vi kan beställa hem din produkt.
1-2 DAGAR- Det du beställt finns i lager på ett externt lager, och vi beställer hem efter förfrågan. Observera att samtliga externa lager har sina orderstopp för dagen, och dessa kan vi inte påverka. Det kan därför innebära att vi måste vänta tills nästa dag innan vi kan beställa hem din produkt. 1-2 arbetsdagar innebär till oss innan den når vårt lager, och därmed kan skickas ifrån oss till dig. I praktiken tar det alltså ytterligare 1-2 dagar för leveransen ut mot dig som kund. Observera att detta förutsätter att INGA oväntade hinder stöts på vägen med t.ex. budfirma eller hos det lager där det ska skickas ifrån. Vid akuta beställningar, ring därför oss omgående efter beställning för att dubbelkolla hur statusen ser ut och vad du ev. kan räkna med gällande leveranstiden.


3-5 DAGAR- Toner och bläck som skickas direkt ifrån vår leverantör kan innebära några dagar längre leveranstid till oss innan vi kan skicka det till dig som kund, även om vi oftast skickar varorna redan dag 1 eller 2. Varor som står som 3-5 dagar innebär alltså arbetsdagar till oss, sedan tar det oftast 1-2 dagar extra till dig som kund beroende på budfirman. Observera att samtliga externa lager har sina orderstopp för dagen, och dessa kan vi inte påverka. Det kan därför innebära att vi måste vänta tills nästa dag innan vi kan beställa hem din produkt.


BESTÄLLNINGSVAROR- Beställningsvaror är produkter som inte lagras hos någon svensk distributör. Dessa måste beställas från tillverkarna och leveranstiden varierar,men räkna med minst 2 veckors leveranstid. Beställningsvaror kan inte bytas eller returneras. Kontakta gärna vår kundtjänst för exakt besked om leveranstid för våra beställningsvaror.


EXPRESSLEVERANS- Kan i vissa fall erbjudas för er som bor i Karlstad. Kontakta vår kundtjänst för mer information om detta, då vi behöver kontrollera att just den vara du vill ha finns på lagret i Karlstad. 

Kan jag hämta mitt paket själv på lagret? 

För er som bor i Karlstad (eller har möjlighet att ta sig hit) finns möjlighet att komma hit och hämta paketet själv.  För mer information, kontakta kundtjänst så kan vi se över möjligheten att hämta paketet själv.

Hur levereras tyngre paket? 

Vid MyPack ligger maxvikten på 20kg, så om det du beställt är tyngre än detta, så kommer det delas upp i flera kollin. Vi rekommenderar att man väljer företagspaket om man handlar som företagare, då maxvikten ligger på 36kg. Har man inte möjlighet att finnas på plats för att ta emot företagspaket, så kommer det att hamna på ett utlämningsställe och man får då en avisering om att hämta upp det där istället.

 

 

Varan har lagts till check_circle_outline
+