view_list
Toner och bläckpatroner till lagerpriser
Visa resultat för och
031 ‒ 320 23 00
Mån-Tors 08.30-16.00, Fre 08.30-15.00, Lunchstängt 12-12.30
shopping_cart
Priser:

Köpvillkor

Vi har levererat toner och bläck till våra företagskunder sedan 2002. Sedan 2007 har vi också hanterat order från företag och privatpersoner i vår nätbutik på Tonerlagret.se. Vi tar fortfarande gärna emot samtal och e-post från kunder samtidigt som vi kan erbjuda lägre priser och snabbare leveranser tack vare automatisk hantering över nätet. Vårt fokus är att du som kund skall få ett trevligt bemötande av en krångelfri bläck- och tonerleverantör. Nedan finns våra villkor och löften som leverantör.

 

Leverans och frakt

Vi samarbetar med PostNord och det är dem som ansvarar för leveransen av ditt paket.

Du betalar en enhetsfrakt om 49 kronor inkl moms (39 kr exkl moms) oavsett orderns storlek. Som privatkund kan du även välja hemleverans till en kostnad av 158 kronor inkl moms (126 exkl moms). Vi erbjuder även utkörning av paket till företagskunder för 79 kronor inkl moms (63 kr exkl moms).

Små ordrar levereras per brev. Leveranser som väger över 0,5 kg eller är skrymmande levereras istället med Posten MyPack och kan hämtas ut på närmsta postombud. Som kund hos oss har du möjlighet att välja olika leveransalternativ. Detta görs i kassan och du ser direkt vad de olika möjligheterna kostar.

Tonerlagrets årsfrakt gäller för en (1st) fri frakt per arbetsvecka.

VIKTIGT ATT KÄNNA TILL VID KÖP MOT FÖRETAGSPAKET VID LUK-AVTAL

Vid beställningar mot företagspaket där mottagaren har ett LUK-avtal med PostNord, så ansvarar inte Tonerlagret för paket som inte når mottagaren efter att PostNord lämnat av försändelsen.

Ett LUK-avtal innebär att mottagaren och PostNord har kommit överens om att deras chaufförer har rätt att lämna paket utan kvittens, oavsett om det finns någon på plats eller inte. PostNords ansvar upphör när de lämnat av paketet vid denna typ av avtal. Vi kan pga. detta inte reklamera denna typ av ärende hos PostNord och får då heller ingen ersättning av dem, och därmed kan vi heller inte skicka ut en ny vara kostnadsfritt till dig som kund.

För er säkerhets skull, så rekommenderar vi att det alltid finns någon på plats som tar emot paketen. Om ett paket skulle försvinna efter PostNord lämnat det hos er rekommenderar vi att polisanmäla det som stöld.

 

Betalning

Kortbetalning:

Tonerlagret erbjuder betalning mot kort från MasterCard och Visa . Verifiering med bankID kan behövas. Vid köpet reserveras summan på ditt konto och dras först när din order har skickats från oss. Vi lagrar aldrig information om ditt kort och alla transaktioner sker med säker teknologi (SSL).

Direktbetalning:

Direktbetalningar hanteras av vår betalningspartner Svea Checkout, i samarbete med Trustly. Har du konto hos Handelsbanken, SEB, Swedbank eller Nordea kan vi erbjuda direktbetalning där din bank garanterar säkerheten. Väljer du detta alternativet slussas du över till din bank och genomför köpet därifrån.

Fakturabetalning:

För att få kredit krävs att du uppger ditt personnummer eller ditt företags organisationsnummer. Vi genomför kreditupplysningar men denna kontroll registreras normalt inte i något register och är därför inte synlig för andra kreditgivare.

Betala med Svea Bank. Fakturan skickas via epost. Du har 30 dagar på dig att betala, i vissa fall möjlighet till delbetalning. Alternativ syns i kassan. Verifiering via BankID kan behövas vid separat leveransadress. När du väljer köp mot Svea faktura, så godkänner du Sveas Banks köpvillkor. Om du mot förmodan inte mottagit någon faktura via epost i samband med din leverans, kontakta kundtjänst snarast för att undvika ytterligare avgifter. Vid betalningspåminnelse debiteras en påminnelseavgift samt dröjsmålsränta enligt Svea Banks villkor.

 

FAKTURAAVGIFT

Om man väljer faktura hos oss tillkommer en kostnad på 16kr exkl.moms

Observera att vid beställning via webben där du som kund själv uppger vilken epost fakturan ska skickas till, tar inte Tonerlagret ansvar för om fakturan skulle ha skickats till en annan epost och Svea skickat ut ev. påminnelseavgifter i värsta fall skickat ärendet vidare till inkasso. När du godkänner köpet i kassan, så godkänner du också att de uppgifter som står är korrekta, och det är de uppgifter vi fakturerar utifrån. Du bär därför ansvar för att fakturan skickas till rätt epost. 

Swish:

Hos oss har du även möjlighet att betala din order direkt med Swish. Observera att du behöver ha Swish-appen nedladdad i den telefon vars telefonnummer du uppgett i ordern. Du kommer att bli ombedd att starta appen i din telefon när det är dags att betala din order. Ett snabbt och smidigt betalsätt!

 

Övrig info

Ej utlösta varor:

Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från speditören förbehåller vi oss rätten att debitera för de faktiska kostnader som uppstår i samband med denna retur. För närvarande debiteras outlösta paket med 220 kr + moms.

Om du ej hämtat ut ditt paket hos ombud, men önskar att vi skickar ut det på nytt, debiteras en ny fraktkostnad via faktura.

Information gällande returer och garantier kan du läsa om här.

Personuppgifer

Tonerlagret följer den svenska personuppgiftslagen GDPR(tidigare PUL) och behandlar dina personuppgifter med hög försiktighet. Genom köp hos Tonerlagret samtycker du till att vi lagrar uppgifter om dig i vår databas. Uppgifterna används för att vi vid köp ska kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig samt i vår kommunikation med dig som kund. Vi lämnar inte ut dina personuppgifter till tredje part. Läs vår integritetspolicy.

Åldersgräns:

Vi säljer inga varor till personer under 18 år.

Cookies:

Kakor är små textfiler som sparas på din dator av olika webbplatser du besöker. På Tonerlagrets webbplats används en s.k. sessionskaka för att du ska kunna lägga varor i varukorgen, logga in på ditt konto och genomföra ditt köp. Vi använder också kakor för användarstatistik så att vi kan förbättra din köpupplevelse.

Vill du inte acceptera kakor kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av kakor. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade kakor raderas. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information. Väljer du att inte acceptera kakor, kommer du dock inte att kunna handla via vår webbshop, eftersom kundvagnen och kassan inte fungerar utan dem.

Vid köp av kompatibla produkter

Vissa skrivartillverkare skickar ut uppdateringar som gör att kompatibla produkter slutar att fungera. För att garantera att kompatibla produkter fortsätter fungera korrekt rekommenderar vi därför att man slår av de automatiska uppdateringarna i skrivarens inställningar. Se i skrivarens manual hur man gör det.
 
Om en uppdatering gör så att dina kompatibla produkter slutar fungera ersätter vi med nya (inom 6 månader från köpet). Eftersom tillverkarna av kompatibla produkter behöver tid till att anpassa sin process till de nya uppdateringarna kan det innebära en väntetid på ett antal veckor i värsta fall. Vi erbjuder även alternativet att uppgradera till original. Då behöver du som kund endast betala mellanskillnaden mellan kompatibel- och originalprodukt. 

Om du byter ut dina toner 6 månader efter köpet och din skrivare uppdaterat sig erbjuder vi 50% av produktvärdet tillgodo för köp av nya kompatibla- eller originalprodukter, eller för återbetalning. 

Vi vill även informera er om att nivåindikatorn inte är pålitlig gällande kompatibla produkter. De tydligaste tecknen på att en kompatibel toner/patron börjar ta slut är att den börjar ge ifrån sig olika felmeddelanden i skrivaren eller går från att ha skrivit ut bra utskrifter till sämre, exempelvis blekare utskrifter, fläckar, prickar, streck m.m. 

Har min toner/bläckpatron ingen kartong. 

Vi köper ibland upp stora sortiment av alla olika slags toner och bläckpatroner. Ibland kan dem sakna kartong eller att kartongen har blivit så pass skadad att vi väljer att bubbla om tonern för att inte skada den. Ni som kund får alltid med en "Saknar du kartong" lapp med i beställningen som förklarar mer utfört varför vi också väljer att skicka utan kartong. 

Varan har lagts till check_circle_outline
+