view_list
Toner och bläckpatroner till lagerpriser
Visa resultat för och
031 ‒ 320 23 00
Mån-Tors 08.30-16.00, Fre 08.30-15.00, Lunchstängt 12-12.30
shopping_cart
Priser:

Klicka här för att göra en retur

Returer

Jag vill göra en retur. Hur gör jag?

Kontakta först vår kundtjänst via mail eller telefon. Detta för att vi ska kunna bedöma om en retur kan göras, samt om det är vi eller du som kund som ska stå för returkostnaden. Vi hjälper dig vidare hur du går till väga när du kontaktat oss.


Vem står för returkostnaden? 

Vid felköp av dig som kund eller vid ånger/återköp, är det du som kund som står för returkostnaden. Om varan är testad/öppnad förbehåller vi oss rätten att göra prisavdrag för den värdeminskning som det eventuellt innebär. Använda bläckpatroner och toner innebär en värdeminskning med merparten av varuvärdet. Var därför säker på att du beställt rätt innan du öppnar ev kartong/förpackning. Paketet ska alltid returneras som FÖRETAGSPAKET. Vi hämtar inte ut paket som skickats till utlämningsställe. Om vi har skickat fel artikel till dig eller om du har en defekt produkt som vi behöver ha tillbaka till oss, så står vi för returkostnaden och bifogar då en förbetald retursedel till dig.


Vad gäller om jag vill returnera min beställning? 

Vid retur av toner/bläckpatroner/trumma, så måste förpackningen vara obruten samt alla säkringar/skydd ska finnas kvar och eventuell försluten innerpåse får ej vara öppnad för att varan ska kunna returneras mot sitt fulla värde. Om varan är testad/öppnad förbehåller vi oss rätten att göra prisavdrag för den värdeminskning som det eventuellt innebär. Använda skrivartillbehör som bläckpatroner och toner innebär en värdeminskning med merparten av varuvärdet. Detta pga. varan räknas som förbrukad och ej får säljas vidare. Vänligen kontakta kundtjänst för att få en bedömning om vad som gäller för din beställning.


Vad ska jag tänka på när jag ska skicka tillbaka mitt paket? 

Vänligen fäst inga ytterligare retursedlar eller tejp på kartongen/förpackningen, utan vi ser gärna att ni packar ner det ni vill returnera i en till kartong, så produkten/produkternas förpackningar förblir så oförstörd som möjligt. Vår egen tejp och fraktsedel kan vi enkelt ta bort, men det är inte alltid vi kan avlägsna sådant av annat material.


Kan jag lämna tillbaka en produkt jag testat/brutit förpackningen på? 

Ja, inom 14 dagar från leveransdatumet, men om varan är testad/öppnad förbehåller vi oss rätten att göra prisavdrag för den värdeminskning som det eventuellt innebär. Använda skrivartillbehör som bläckpatroner, trummor och toner innebär en värdeminskning med merparten av varuvärdet eftersom de räknas som förbrukade.


Hur gör jag för att få tillbaka mina pengar? 

Vid godkänd retur, kommer vi enligt överenskommelse att återbetala dig beroende på vilket betalsätt som använts. Om du har valt kortbetalning/direktbetalning/swish, så kommer vi återbetala dig när returen är mottagen. Vid faktura, så krediteras denna (om den ej är betald) när returen är mottagen. Skulle den vara betald, så återbetalas den. Kontakta alltid vår kundtjänst innan du returnerar något, så får du all information du behöver gällande ev. återbetalning och returinfo.


Vad gör jag om min vara är transportskadad? 

Vänligen kontakta vår kundtjänst, så hjälper vi dig med detta och ser till att du får en ny.

kundtjanst@tonerlagret.se eller 031-320 2300


Vad har jag för garanti? 

Vid köp av toner/bläckpatroner/trummor är det 2 års garanti. Detta betyder att du får en ny om din vara visar sig vara trasig/defekt på något vis. Om du köpt kompatibla produkter har du möjlighet att byta till original om du hellre vill ha det, då fakturerar vi endast mellanskillnaden. Övriga köp så som kontorsmaterial, etikettskrivare m.m, då är det tillverkarens garanti som gäller. Detta kan variera, så ta kontakt med vår kundtjänst, så kollar vi upp vad som gäller åt dig och hjälper dig vidare.
Observera att 2 års garanti på toner/bläck inte är detsamma som ångerrätt pga. felköp/ånger. Garantin innebär att vi ersätter trasig/defekt toner med en ny alt. återbetalar om en ny inte önskas. Har du köpt fel eller ångrar ditt köp och vill skicka tillbaka, då är det 60 dagars ångerrätt som gäller (14 dagar om varan öppnats eller använts). Läs mer om detta under "vad har jag för ångerrätt?" här nedan.


Vad har jag för ångerrätt? 

Om du ångrar ditt köp eller om du beställt fel vara så har du full returrätt inom 60 dagar från leveransdatumet (14 dagar om varan öppnats eller använts). Alla ev återköp därefter tar vi ut en hanteringskostnad på 20% för. Vi rekommenderar därför att du verkligen säkerställer och dubbelkollar att det är rätt toner/bläckpatron du köpt. Om du är osäker, kontakta gärna vår kundtjänst så hjälper vi dig att kontrollera att det är rätt produkt du beställt. Varan du sänder i retur skall naturligtvis vara komplett samt i obruten originalförpackning. Om varan är testad/öppnad förbehåller vi oss rätten att göra prisavdrag för den värdeminskning som det eventuellt innebär. Använda skrivartillbehör som bläckpatroner, trummor och toner innebär en värdeminskning med merparten av varuvärdet eftersom de räknas som förbrukade. Kontakta kundtjänst för mer information innan du sänder varorna i retur. Kunden bekostar returfrakten och det ska skickas som företagspaket. Tonerlagret står ej för returkostnaden när det är du som kund som beställt fel eller om du ångrar ditt köp av annan anledning. Skulle vi mot all förmodan ha kopplat en produkt felaktigt på vår hemsida eller ha felaktig information om produkten, då står vi givetvis för kostnaden.

Varan har lagts till check_circle_outline
+