view_list
Toner och bläckpatroner till lagerpriser
031 ‒ 320 23 00
mån-tors 08-16:30. fre 08-15. lunch 12-13
shopping_cart
Priser:

Returer

arrow_right Jag vill göra en retur. Hur gör jag? expand_more

Kontakta först vår kundtjänst via mail eller telefon. Detta för att vi ska kunna bedömma om en retur kan göras, samt om det är vi eller du som kund som ska stå för returkostnaden. Vi hjälper dig vidare hur du går till väga när du kontaktat oss.


arrow_right Vem står för returkostnaden? expand_more

Vid felköp av dig som kund eller vid ånger/återköp, är det du som kund som står för returkostnaden. Vi godkänner inte returer vid felköp om produkten är testad/öppnad. Var därför säker på att du beställt rätt innan du öppnar ev kartong/förpackning. Paketet ska alltid returneras som FÖRETAGSPAKET. Vi hämtar inte ut paket som skickats till utlämningsställe. Om vi har skickat fel artikel till dig eller om du har en defekt produkt som vi behöver ha tillbaka till oss, så står vi för returkostnaden och bifogar då en förbetald retursedel till dig.


arrow_right Vad gäller om jag vill returnera min beställning? expand_more

Vid retur av toner/bläckpatroner/trumma, så ska förpackningen vara obruten samt alla säkringar/skydd ska finnas kvar. Ev. försluten innerpåse får ej vara öppnad. Detta pga. det försvårar möjligheten att sälja varan vidare. Vänligen kontakta kundtjänst för att få en bedömning om du kan returnera din beställning. Vi godkänner inte returer/ångerrätt på beställningsvaror.


arrow_right Vad ska jag tänka på när jag ska skicka tillbaka mitt paket? expand_more

Vänligen fäst inga ytterligare retursedlar eller tejp på kartongen/förpackningen, utan vi ser gärna att ni packar ner det ni vill returnera i en till kartong, så produkten/produkternas förpackningar förblir så oförstörd som möjligt. Vår egen tejp och fraktsedel kan vi enkelt ta bort, men det är inte alltid vi kan avlägsna sådant av annat material.


arrow_right Kan jag lämna tillbaka en produkt jag testat/brutit förpackningen på? expand_more

Nej, det kan du inte.


arrow_right Hur gör jag för att få tillbaka mina pengar? expand_more

Vid godkänd retur, kommer vi enligt överenskommelse att återbetala dig beroende på vilket betalsätt som använts. Om du har valt kortbetalning/direktbetalning/swish, så kommer vi återbetala dig när returen är mottagen. Vid faktura, så krediteras denna (om den ej är betald) när returen är mottagen. Skulle den vara betald, så återbetalas den. Kontakta alltid vår kundtjänst innan du returnerar något, så får du all information du behöver gällande ev. återbetalning och returinfo.


arrow_right Vad gör jag om min vara är transportskadad? expand_more

Vänligen kontakta vår kundtjänst, så hjälper vi dig med detta och ser till att du får en ny.


arrow_right Vad har jag för garanti? expand_more

Vid köp av toner/bläckpatroner/trummor är det 2 års garanti. Detta betyder att du får en ny om din vara visar sig vara trasig/defekt på något vis. Om du köpt kompatibla produkter har du möjlighet att byta till original om du hellre vill ha det, då fakturerar vi endast mellanskillnaden. Övriga köp så som kontorsmaterial, etikettskrivare m.m, då är det tillverkarens garanti som gäller. Detta kan variera, så ta kontakt med vår kundtjänst, så kollar vi upp vad som gäller åt dig och hjälper dig vidare.
Observera att 2 års garanti på toner/bläck inte är detsamma som ångerrätt pga. felköp/ånger. Garantin innebär att vi ersätter trasig/defekt toner med en ny alt. återbetalar om en ny inte önskas. Har du köpt fel eller ångrar ditt köp och vill skicka tillbaka, då är det 60 dagars ångerrätt som gäller. Läs mer om detta under "vad har jag för ångerrätt?" här nedan.


arrow_right Vad har jag för ångerrätt? expand_more

Om du ångrar ditt köp eller om du beställt fel vara så har du full returrätt inom 60 dagar från leveransdatumet. Vi rekommenderar därför att du verkligen säkerställer och dubbelkollar att det är rätt toner/bläckpatron du köpt. Om du är osäker, kontakta gärna vår kundtjänst så hjälper vi dig att kontrollera att det är rätt produkt du beställt. Varan du sänder i retur skall naturligtvis vara komplett samt i obruten originalförpackning. Kontakta kundtjänst för mer information innan du sänder varorna i retur. Kunden bekostar returfrakten och det ska skickas som företagspaket. Tonerlagret står ej för returkostnaden när det är du som kund som beställt fel eller om du ångrar ditt köp av annan anledning. Skulle vi mot all förmodan ha kopplat en produkt felaktigt på vår hemsida eller ha felaktig information om produkten, då står vi givetvis för kostnaden. 

Varan har lagts till check_circle_outline